Anders Lindstrand

">All
team_featured_anders_lindstrand

Född: 1984     Längd: 177 cm     Vikt: On: 84-89 kg, Off: 100-105 kg     Instagram: andersflexlindstrand

TRÄNING

  • Under uppbyggnadsperioder brukar jag köra 5 st styrketräningspass per vecka. Inför tävling blir det 5-6 st gympass och 4-5 cardiopass. Periodvis använder jag mig även av kortare backintervaller. Träningsupplägget ändras med jämna mellanrum. Det är min strävan efter perfekt symmetri som styr…

KOST

  • Som ”hardgainer” har jag fått lära mig att äta mycket, ofta och framförallt ha koll på både kaloriintag och näringsämnesfördelning. Har man svårt för att lägga på sig muskler är intaget otroligt viktigt, men självklart ska man inte underskatta vikten av att äta bra kost och kosttillskott. Jag äter 9-10 mål om dagen under både uppbyggnad och diet. För att försöka stimulera min tröga muskeltillväxt strävar jag alltid efter att äta lite för mycket kalorier under bulk. Under diet försöker jag alltid ligga så högt i intag som möjligt. Hellre dietar jag 16-18 veckor än att skynda mig ner under ex 12 veckor.

MERITER

  • 2:a Svenska Mästerskapen CBB-180 2013
  • 1:a Lucia Pokalen CBB -180 2012
  • 3:a BB -90 December Cupen 2012

FAIRINGS BÄSTA

  • Complete Protein 3 (varje dag)
  • Omega 3 (varje dag)
  • Sloow Carbs (innan läggdags)
  • Recovery Bars (alltid med mig)
  • ALA+ (tillsammans med gainern)
  • Fairing Gainer+ (under bulk)
  • Kreatin Monohydrat (periodvis)
  • Insane V2 (periodvis)
  • L-Glutamin (bl.a. efter träning)